יום דבר המפרסם : פרסום חוצות או פרסום חולצות?
כולנו מוקפים בפרסומות ואנחנו נחשפים אליהן מגיל רך. בואו נקדיש יום להבנת הנקרא והנכתב בפרסומות.
תתחילו בלשאול את הילדים איזו פרסומת זכורה להם הכי טוב. תופתעו לגלות כמה זמרירים-או ג'ינגלים- וסמלילים –או לוגו-הם זוכרים!
כעת הציעו להם להיות פרסומאים ליום אחד. הם יכולים לעבוד לבד או בזוגות-תלוי כמה אחים ובני דודים עומדים לרשותם בביתכם באותו יום. דאגו למלאי של ניירות, בריסטולים, עפרונות, צבעים, דבק ומספריים. כל ילד צריך להחליט על מוצר או שרות שברצונו לפרסם. זה יכול להיות צעצוע, משחק, גלידה, ספר, דיסק, מחשב – כל דבר. אפילו שחקן כדורגל או זמרת, אם מתחשק להם.
אגב: אם התוצאות מרשימות, אתם מוזמנים לצלם ולשלוח לאתר:
ואנחנו מבטיחים לפרסם אותן, בשמכם המלא-אם תרצו בכך.
כעת הם צריכים להתחיל לחשוב מה הדרך הטובה ביותר לפרסם את המוצר ובאיזה אמצעי תקשורת. טלוויזיה? רדיו? עיתונות? הסבירו להם מעט מהו קהל יעד וציינו שהם חייבים להחליט מיהו קהל היעד ומה הדרך הטובה ביותר להגיע אליו.
אם מדובר בעיתון, צריך להחליט על לוגו, כרזה, ציור וטקסט. אם מדובר על רדיו, צריך לחבר שיר:מילים ולחן, ורצוי כמה שיותר קליט.
אם מחליטים על טלוויזיה, צריך כבר להשקיע: צריכה להיות הצגה שלמה, עם שחקנים, תפקידים, תפאורה ומילים – אלא רק אם מחליטים ללכת על הפורמט של ג. יפית, ואז משפט אחד יספיק – רק לא לשכוח את ה-נ-קו-דה!
נא לזכור שאפשר לפרסם גם בעלונים שמחלקים בתיבות הדואר – וזה הזמן לדבר על החסרונות(איכות הסביבה, בזבוז נייר וכו') או על מגנטים. והדרך הטובה מכולן: דרך ה"פלא" – מפה לאוזן. הסבירו להם איך זה עובד והוכיחו להם שגם הם משתמשים בזה מזמן: שיזכרו איזה חבר סיפר להם על משחק המחשב האחרון שרכשו, החוג שנרשמו אליו, נעלי ההתעמלות שקנו – מה לא?
לאחר שכל ילד – או זוג ילדים- סיים את פרויקט הפרסום שלו, עליהם להציג את המוצר ולנסות לשכנע את האחרים בנחיצות המוצר שבלעדיו חייהם אינם חיים!
החליטו גם על פרסים שיחולקו בתחרות "המפרסם הצעיר".המקום הראשון יוענק למי שהיה הכי משכנע – אבל כדאי להכין גם פרסי ניחומים, כדי למנוע אכזבות ומפחי נפש.
הם לא מצטיינים בפרסום? אז לפחות קיבלו שעור איך להתייחס לפרסומים השונים.קורה שורץ www.saba-sabta.co.il